jak zrobić by bylo szybciej cieplej?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #26
    u mnie przy 4*C po 3-4 km wskazówka jeszcze jest wspoczynku, jak dojezdzam do roboty czyli około 8km to wskazówka pokazuje około 80*C, dodam ze po miescie. Hmmm.....Szybko ci sie nagrzewa. Dodam ze jak jest około 12*C to 90*uzyskuje po około 6-8km, miasto.
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • misiak1985
      Classic
      • 2007
      • 18

      #27
      Zamieszczone przez haragon
      Auto przygotowujemy kilkuetapowo.
      Jest w tym jedna ważna zasada. Nie zasłaniamy papierami bezpośrednio chłodnicy!
      Jeżeli już to jej bardzo nieznaczną część, nie przy wentylatorach i nie papierem. To zaoszczędzi na kłopotów typu: zmoczona tekturka się rozleciała, lub stoimy w korku ulicznym bo tir staną w poprzek a nam się temperatura niebezpiecznie wychyla poza margines normy (mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć przede wszystkim w te cieplejsze dni) .
      Generalnie zasłaniamy wszystkie, no prawie wszystkie dziury- mam tu na myśli kratownice nawiewową pod i nad rejestracją.

      Powiedz mi jaka jest różnica pomiędzy tekturą znajdujacą sie pomiędzy chłodnicą a wzmocnieniem a zasłoniętymi kratownicami wlotowymi jak stoimy w korku???pomijam tu zapalenie się tektury gdyż bezpośrednio nie styka sie z elementami nagrzanymi.

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez piramida
        Hmmm.....Szybko ci sie nagrzewa
        zasada: odpalam auto, ogrzewanie wyłaczone (tzn nawiew na 1bieg i na LO-bez klimy), znacznie szybciej się motorownia rozgrzje niż jakbym od razu ustawił ze 24*c nawiewu. Auta nie grzeję na postoju a cały czas w drodze, najlepiej rośnie przy jeździe na 3 w granicach ok 2500obr.

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #29
          na tak, wszystko jasne, ja od razu mam nawiew włączony na około 19-20stopni.... dzięki za radę
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Arti23
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 892
            • Superb II combi (3T5)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #30
            haragon, te świece grzewcze to ni innego jak świece żarowe, są 3 szt na wejściu do bloku silnika

            cysterniarz, ja tam daję na max od początku, przynajmniej szyba szybciej odparowuje, nieporozumieniem jest tylko że poniżej 5*C klima się nie włącza
            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #31
              Dzisiaj rano sprawdziłem, temp zew 4*, czas nagrzania do 90* około 15min i 6.5km, bez nawiewu, miasto.
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • wojciech_
                Ambiente
                • 2008
                • 164

                #32
                Panowie, a jak sprawdzic czy ma te dogrzewajace swiece???

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #33
                  po lewej stronie filtra powietrza - jesli sa 3 kapturki na swiecach to sa - tego nie da sie nei zauwazyc - na forum jest gdzies zdjecie

                  Komentarz

                  • scr008
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 191

                    #34
                    Zamieszczone przez piramida
                    Dzisiaj rano sprawdziłem, temp zew 4*, czas nagrzania do 90* około 15min i 6.5km, bez nawiewu, miasto.
                    to tez zalezy od tego, gdzie samochod nocuje - jezeli na pod chmurką to silnik jest zdecydowanie chlodniejszy niz w przypadku gdy stoi w garazu gdzie cala noc jest temp ~15-20 stopni. Z tego moze wynikac znaczna roznica w czasie nagrzewania.

                    Zamieszczone przez cysterniarz
                    zasada: odpalam auto, ogrzewanie wyłaczone (tzn nawiew na 1bieg i na LO-bez klimy), znacznie szybciej się motorownia rozgrzje niż jakbym od razu ustawił ze 24*c nawiewu. Auta nie grzeję na postoju a cały czas w drodze, najlepiej rośnie przy jeździe na 3 w granicach ok 2500obr.
                    A co ma do tego regulacja temperatury nawiewu ?
                    Virus injected!

                    Komentarz

                    • Arti23
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 892
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #35
                      scr008, jak to co, nagrzewnica jest swego rodzaju chłodnicą.
                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Arti23
                        scr008, jak to co, nagrzewnica jest swego rodzaju chłodnicą.
                        dokładnie

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          potwierdzam, z nawiewem sie znaczniej dłużej nagrzewa, dodam ze moje na razie pod chmurką stoi
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • scr008
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 191

                            #38
                            ok, w sumie to nie wiem czemu, ale jakos zakladalem, ze to dziala tylko w druga strone
                            Virus injected!

                            Komentarz

                            • blackspot
                              Rider
                              • 2007
                              • 291

                              #39
                              Podczas ostatniej zimy sprawdzałem i przy temp -10 i jeździe w dużych korkach nie mogłem wogóle rozgrzać silnika do 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu.
                              Musiałem wyłączyć ogrzewanie. Jak już złapał właściwą temperaturę to nawet po włączeniu ogrzewania była ona utrzymywana. Moim zdaniem to pokazuje, że przy dużej sprawności jaką mają silniki diesla i małych stratach bilans cieplny tych jednostej przy dużych mrozach i staniu w korkach można zrównoważyć jedynie przy wyłączonym ogrzewaniu.
                              Czy ktoś zaobserwował takie zjawisko w swoim aucie z silnikiem ZS?
                              Powered by Rogalotti + DSG

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Na duze mrozy tylko webasto albo cos w ten desen inaczej nie ma szans dogrzac silnika diesla.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • gebek
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1214

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Na duze mrozy tylko webasto albo cos w ten desen inaczej nie ma szans dogrzac silnika diesla.
                                  dokladnie tak

                                  wszystkie inne metody,mozna zapomniec...mowie o dieslu
                                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                  Nie synku...to diesel PD.

                                  Honda...the power of dreams.
                                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                  Komentarz

                                  • Bialy
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 306

                                    #42
                                    A jak ma się sprawa z bardziej dynamiczną jazdą? Bo nadchodzi zima, i zakładając, że przyjdą mrozy -15 albo i więcej i jak mówicie wskazówka się nie ustawi w pionie to czy wtedy można kręcić silnik na wyższych obrotach? Mowa o wyprzedzaniu itp.

                                    Pytam bo to mój pierwszy Diesel i staram się o niego dbać jak najlepiej dopiero 2,3km po ustawieniu się wskazówki w pionie kręcę silnik powyżej 2,4tys obrotów.

                                    Komentarz

                                    • haragon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 310

                                      #43
                                      Zamieszczone przez misiak1985
                                      Zamieszczone przez haragon
                                      Auto przygotowujemy kilkuetapowo.
                                      Jest w tym jedna ważna zasada. Nie zasłaniamy papierami bezpośrednio chłodnicy!
                                      Jeżeli już to jej bardzo nieznaczną część, nie przy wentylatorach i nie papierem. To zaoszczędzi na kłopotów typu: zmoczona tekturka się rozleciała, lub stoimy w korku ulicznym bo tir staną w poprzek a nam się temperatura niebezpiecznie wychyla poza margines normy (mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć przede wszystkim w te cieplejsze dni) .
                                      Generalnie zasłaniamy wszystkie, no prawie wszystkie dziury- mam tu na myśli kratownice nawiewową pod i nad rejestracją.

                                      Powiedz mi jaka jest różnica pomiędzy tekturą znajdujacą sie pomiędzy chłodnicą a wzmocnieniem a zasłoniętymi kratownicami wlotowymi jak stoimy w korku???pomijam tu zapalenie się tektury gdyż bezpośrednio nie styka sie z elementami nagrzanymi.

                                      Ja już pisałem nie proponuję tektury bo po zimie jej już tam nie będzie ;-)
                                      Co do różnic są duże. Jak zasłonisz chłodnicę to wiatraki nie wymuszą przepływu powietrza przez nią, jak zasłonisz wloty to gdy temperatura na postoju wzrośnie wentylatory załączą się i przepuszczą przez chłodnicę schłodzone powietrze. Części przedniej nie zaślepisz szczelnie zasłaniając to co opisałem wyżej. Jest tam jeszcze mały otwór znajdujący się przy haku holowniczym, a i połączenia nie są szczelne.

                                      [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 21:58 ]
                                      Zamieszczone przez Arti23
                                      haragon, te świece grzewcze to ni innego jak świece żarowe, są 3 szt na wejściu do bloku silnika

                                      cysterniarz, ja tam daję na max od początku, przynajmniej szyba szybciej odparowuje, nieporozumieniem jest tylko że poniżej 5*C klima się nie włącza
                                      Jasne że tak, ale jak napiszę, że żarowe to ktoś jeszcze pomyśli o świecach żarowych , dlatego starałem się używać innego nomenklatury...

                                      [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 22:05 ]
                                      Zamieszczone przez gebek
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Na duze mrozy tylko webasto albo cos w ten desen inaczej nie ma szans dogrzac silnika diesla.
                                      dokladnie tak

                                      wszystkie inne metody,mozna zapomniec...mowie o dieslu
                                      Jasne, ale nie każdy ma ochotę wyłożyć parę stuwek na takie cudeńko.
                                      Ja już na swoim pomyśle, wyżej opisanym jeżdżę 2 sezon zimowy.
                                      Jak zakładam zimówki zaślepiam też opisane wyżej nawiewy powietrza. Jak ściągam opony zimowe to i ściągam osłony nawiewów. Dla mnie to jest tak normalne jak jazda zimą na gumach zimowych .
                                      A różnice w grzaniu są kolosalne i nigdy w tym czasie ciecz chłodząca nie wzrosła powyżej normy, nawet gdy na dworze było +10, a i mniej korozji po zimie pod maską

                                      [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 22:14 ]
                                      Zamieszczone przez Bialy
                                      A jak ma się sprawa z bardziej dynamiczną jazdą? Bo nadchodzi zima, i zakładając, że przyjdą mrozy -15 albo i więcej i jak mówicie wskazówka się nie ustawi w pionie to czy wtedy można kręcić silnik na wyższych obrotach? Mowa o wyprzedzaniu itp.

                                      Pytam bo to mój pierwszy Diesel i staram się o niego dbać jak najlepiej dopiero 2,3km po ustawieniu się wskazówki w pionie kręcę silnik powyżej 2,4tys obrotów.
                                      Jeżeli chcesz dbać o niego jak najlepiej to deptaj mu dopiero wtedy gdy silnik osiągnie swoją temperaturę pracy. Istotną rzeczą jest również stosowanie dobej jakości oleju silnikowego (full syntetic). Oleje dobej klasy swoje właściwe parametry smarne uzyskują już przy niższych temperaturach....
                                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                      >>Software - rogalotti<<

                                      Komentarz

                                      • scr008
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 191

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Bialy
                                        Pytam bo to mój pierwszy Diesel i staram się o niego dbać jak najlepiej dopiero 2,3km po ustawieniu się wskazówki w pionie kręcę silnik powyżej 2,4tys obrotów.
                                        mozesz wyzej, byle powoli przyspieszaac... tu nie chodzi o obroty same w sobie tylko o temperature i ilosc spalin...

                                        dzis sprawdzalem nagrzewanie bez nawiewu - efekt: po 3km silnik rozgrzany, czyli ok 50% szybciej
                                        Virus injected!

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez scr008
                                          dzis sprawdzalem nagrzewanie bez nawiewu - efekt: po 3km silnik rozgrzany, czyli ok 50% szybciej

                                          Komentarz

                                          • Viniu
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 517

                                            #46
                                            Zamieszczone przez mozgi
                                            ok 3 km i jest od razu ciepły nawiew
                                            U mnie jest podobnie i za to cenię swoją benzynkę.. Choć przyznam, że poprzednie auto - Rover 200 nagrzewał sie wręcz błyskawicznie. Ale tam odpowiedzialna za to była specjalna konstrukcja silnika o bardzo małych przekrojach w układzie chłodzenia, dzięki którym nagrzewanie się silnika to był moment... odbijało się też to na spalaniu... było wyraźnie niższe

                                            [ Dodano: Wto 20 Paź, 09 20:48 ]
                                            Zamieszczone przez cysterniarz
                                            odpalam auto, ogrzewanie wyłaczone (tzn nawiew na 1bieg i na LO-bez klimy), znacznie szybciej się motorownia rozgrzje niż jakbym od razu ustawił ze 24*c nawiewu
                                            Dokładnie tak, potwierdzam... k
                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • kornat
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 578

                                              #47
                                              Tu trochę piszą o osłonach zimowych i się z tym trochę zgadzam

                                              Ja stosowałem takie coś co się przykleja za kaloryfer i lepiej się nagrzewał. Co do świec dogrzewania płynu to one zaczynają działać jak jest temp. poniżej -10stopni C.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...